EkŞiYeN YoĞuRTTaN LoR PeYnİRi YaPTım :)

evet ben yaptım ben :)) her şeyi değerlendirmeye pek meraklı olduğum halde çoğu zaman bir çok şeyi ziyan edebiliyorum bazen tembelliğime bazen bilgisizliğime geliyor ama genelde kıyamam ziyan edemem hiç bir şeyi ben lor peyniri yapma nedenimde bundan geliyor işte .. beş kilo süt alıp yoğurt mayaladığım gün eşim silifke de çalıştığı için aynı akşam eve gelirken canı silifke yoğurdu çekmiş bilirsiniz ki pek meşhur olur ama harbi güzel yapan yapıyor hoş ben daha güzel yapıyorum ya neyse:)) işte aynı gün o da tutmuş altı kiloluk almış yuhhh..!! dedim canın altı kilo mu çekti ufak alaydın ya:)) senin yapacağını unuttum dedi ondan çok almış ki evlendik evleneli yoğurdumu hep kendim yaparım nasıl unutuyor ben anlamadım sanırım kıvırdı :)) neyse artık yeriz dedim ama iki kişi on bir kilo yoğurt tüketebilir mi tamam ikimizde acayip tüketiriz yoğurdu ama bi yere kadar gel gelelim beş kiloya yakın yoğurdum ekşimeye başladı artık isyan etti baktım yenmiyor dedim bunu birşey yapayım çorba terbiyesi olsa gideceği iki kaşık e bizim çorbalarda zaten iki kaselik:)) baktım bu ziyan olacak tuttum çökelek yaptım yani bizde çökelektir de buralarda lor da diyorlar ondan öle dedim :))
işin özü fotolarda gizli bakın bi :))
 işte ilk önce yoğurdu sulandırıp ayran kıvamına getirdim :) ve ocağa koydum kaynamasını bekledim kaynadıkça koyulaştı tuzunu attım tamamen koyulaşınca kapatıp altını soğumaya bıraktım soğuduktan sonra annemin hamurlarım için yaptığı beyaz torba vardı onun içine doldurdum üstüne temiz ağır bir taş koydum sabaha kadar süzüldü sonuç mu tadı harika oldu aşağıda göründüğü gibi baya da çıktı :)
ben bi kahvaltılık çıkar az bişey diyordum hem kahvaltılık oldu hemde börek içi ve acayip güzel oldu börekte ..tavsiye ederim ekşiyenleri biriktirin benim gibi ben şu an kayınvalidemde olanları da alıyor biriktiriyorum sonunda böyle tüketiyorum :)
evet bu günde bu kadar ne giydim yap mıyım bu gün konumuz mama :)) herkese güzel akşamlar diler huzurlarınızdan ayrılırım görüşmek üzere kızlar :))

Yorumlar

  1. Maasallah. Böyle birseyleri ziyan etmeyip üreten insanlari cok seviyorum, hep anneler bunlari becerirmis gibi geliyor ama örnekleri görünce böyle iyi geliyor, banada bulassin :P

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, gayet güzel görünüyor. Ben de sizi kendi bloğuma beklerim!:)
    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler kızlar bu arada deniz iadeyi ziyaret yapacağım emin ol :))

    YanıtlaSil
  4. Sitenizde gezinirken çok güzel paylaşımlar gördük Buzboru olarak başarılarınızın devamını diler.

    YanıtlaSil
  5. çökelek yaparken yoğurdun üzerindeki kaymağı sıyırıp alıyor muyuz onu merak ettim?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

hoşgeldiniz..:)

Popüler Yayınlar