Uzun bir aradan sonra tekrar ben geldim :)

Bi süredir bloğuma gereken ilgi ve özeni gösteremedim işe başlamış olmamın verdiği bi durum bu ama inşallah az da olsa vakit bulup kopmuycam bu alemden :))ve sizlere güzel bi manzara foto ekleyerek başlıyorum sabahın beşbuçuk altısı gibi yakaladığım bir güne başlama :) umarım herkez iyidir ben takılmayalı:)
ve bir börek tarifimizle kolları sıvayalım.. işte karşınızda rulo dilim börek:)
isminde de anlaşıldığı gibi böreğimizi rulo yapıyoruz bu şekilde tam ayrıntılı açıklamsı tarafımdan yapılacaktır ama merak etmeyin:)) (bilmeyenler için ama bilen varsa idare etsin artık benim ki serapca işte:))

ve böreğimizin dilimlenmiş hali üstüne sos sürülmemiş hali bu birde sos var ek olarak..

ve son hali çok lezzeli olmuştu garanti verebilirim üç tepsi idi hemen bitti :)misafire ikram edilebilecek harika bi börek şimdi tarifine geçelim anlatabildiğim kadarıyla tabi:)    
 Tam adı nedir bilmiyorum ama ben Rulo Dilim börek diyorum sizde öle bilin yeter:)
Malzemeler: 5 yufka(ama isterseniz 3 yufkadanda yapılıyor sadece daha ince oluyor)
iç malzeme için dilediğiniz bir harç olabir ben pataseli ve peynirli harç yaptım her sıraya bi harç koydum.
patasli harçımız malum haşlanmış patates ve istenen baharatlar peynirli harç olarakta ben hem kaşar hem peyaz peynir kullandım maydonoz koymadım sadece.ve her kata sürülmek üzere ayrı bir kasede ;2 yumurta,bir su bardağı yoğurt ve sıvı yağ karıştırdım.ve dediğim gibi her yufkayı önce her taraıfna gelecek şekilde fırça yardımıyla harçı sürüp iç malzemesini koydum bu işlemi yufkalar bitene kadar yaptım en son iç malzemeyi koyup bi ucundan başladım rulo olarak sarmaya.sonrası malum dilim dilim kestim yalnız mümkün olduğunca ince güzel oluyo kalın kesilirse çok hoş olmuyo bence.kesilen börekleri tepsiye dizim hafifçe bastırıp yaydım sonra üstüne yumutalı yoğurtlı karışımdan sürüp önceden ısınmış fırına verdim.sonra afiyetle yedik:))

Yorumlar

Popüler Yayınlar